reklama

Uvaha o limetach alebo citrusy su proti chripke nie?

Limeta - maly citrus s fascinujucou zelenou farbou. Dlho som ju minal v obchodoch bez zaujmu, pretoze som nevedel co si s nou vlastne pocat. Moderne miesane drinky nepijem a osial mochita ma minul ako EC Kosican stanicku Vazec... skratka mochito som ochutnal a zabudol na neho. Ano, marinada na maso, ale vzdy ked som do toho potreboval limetu, tak som ju doma nemal a tak ju zastupil slavnejsi pribuzny -citron. Pritom limeta je nadherny plod s uzasnou chutou, podla mna je to mala zelena gulka plna chuti a vone, rafinovanejsia ako citron, ktory je iba sprosto kysly :))). Ja viem, to sa od neho caka a preto ho mame radi ale limeta, je i tak trochu sladka, i trochu pikantna a korenisto vonava.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Dlho som uvazoval ako limetu vlakat do svojej kuchyne a hrncov, mozno som na nieco prisiel a je to prijemna antichripkova terapia :DD

Pripravte si:

cca 10 limetiek, 150 g oblubenych susienok, 250 g makkeho tvarohu, 200 ml slahacky 40%, 3 platky zelatiny, 400 g salka, stava zo 6 limetiek, nastruhana kora z 2 limetiek.

Obrázok blogu

Uplne najskor si pripravime kandizovane limetkove platky na ozdobu, a to takto: zvarime 250 ml vody so 100 g cukru a do toho vhodime 1-2 limetky nakrajane na tenucke platky, varime pomaly 45 minut., Platky potom nechame odkvapkat na sitku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Susienky podrvime, ja to robim rukou a spolu maslom vypracujeme masu, ktoru natlacime do tortovej formy. Vyjde to na cele dno a truchu i na okraje a dame to tuhnut do chladnicky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tvaroh vymiesame so salkom do hladka, v slahacke rozpustime zelatinu a vyslahame do tuha, pridame k tvarohu so salkom, prisypeme limetovu koru. Miesame a pomaly prilievame limetovu stavu, neprekvapte sa, dost rychlo to tuhne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pokial to stihneme, tak este v tekutom stave nalejeme na korpus, pokial to stuhne v miske, tak to tam nanesieme stierkou.

Ozdobime kandizovanymi limetami a dame do chladnicky stuhnut aspon na 3 hodiny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

No a potom staci len krajat a bojovat proti chripke :) Dobru chut.

Este dnes finalny produkt, ja fakt dobry :))

Obrázok blogu
Miroslav Pijak

Miroslav Pijak

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zivot je prilis kratky na to, aby sme si mohli dovolit nieco nevyskusat. Zoznam autorových rubrík:  Prirodna...Kuchynska....SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu