reklama

Obycajne sisky

Priznam sa, ze sisky nikdy nepatrili k dezertom, alebo nedajboze hlavnym jedlam (vid skolka), ktore by ma gastronomicky vzrusovali. Proste kus mastneho cesta, ktore sa v pripade najvacsej nudze da zjest. Ale v kaviarni som si ich nedaval, vacsinou som ich odmietal, lebo olizovat si z toho prsty od cukru mi na verejnosti nezdalo uplne "in" :)) a pri mojom stasti by som urcite zahryzol do opacnej strany, ako je diera od striekacky na plnenie lacnej marmelady.  Zaroven som mal napamati, ako sa nam to raz podujala robit mama. Vtedy bola kuchyna zadymena este dva dni potom a mama z oleja vyberala ciernohnede gulky velkosti vlasskeho orecha (tiez podobnej tvrdosti), z ktorych, pokial sa ich podarilo rozkrojit, vytekal prepaleny olej podivnej farby :))). V podstate som so siskami existoval v stave neutocenia a s vedomim, ze sa tak nejak v noci vyliahnu v regale obchodu. Domnieval som sa, ze obycajny smrtelnik ich nemoze nikdy doma vyrobit. Az raz.... na akejsi akcii u nas v hoteli som ochutnal malicke nadychane sisticky plnene malinovym dzemom, v ktorom iskrili malinove semiacka... a zachutili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (67)

Vcera, posmeleny uspesne vybojovanou vojnou s obavanou nevabnou masou, ktorej hovorime kvasok a naslednym uspesnym ovladnutim tajomstva pecenia chleba, som si povedal ze je cas na dalsiu kuchynsku vyzvu, alebo ako hovorime my v praci "challenge" :DDD. Asi mi priali hviezdy, lebo zacal som o siedmej vecer a o osmej som uz mal umyty riad a asi 10 kuskov v sebe :)

Verim, ze vela z Vas citatelov tychto riadkov si hovori: "no to je toho... sisky, na tom nic nieje" ale pre mna to bol triumf velkeho vyznamu a tiez verim, ze sa tu najde niekto, kto sa s nimi este neskamaratil a moja skusenost mu snad pomoze. Je to skutocne jednoduche a hlavne hned. A tiez mam pocit, ze snad je obdobie roka, kedy sa sisky robia, tak do toho:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- 1 vanicku tucneho tvarohu (250 g), 4 cele vajcia, 1 vanilkovy cukor vyslahame do hladkej hmoty, masy, peny... co kdo chce

- pridame 1 a pol hrnceka hladkej muky a 1 balicek PRDOPEC (prasok do peciva), vymiesame cesto. Cesto by sa malo na prsty tak trochu lepit.

Toto cesto nechame chvilku v klude kysnut a v zaujme usetrenia casu si zatial pomucime pracovnu dosku a dame do hrnca rozpalit olej (fritak nemam, iba ak u rodicov, ale ten smutne v pivnici robi spolocnost odstavnovacu a univerzalnemu krajacu z teleshoppingu).

Ked mame vsetko pripravene, z cesta rychlo na pomucenej ploche robime male gulicky, ktore rozplacneme na placky asi tak 1 cm hrube. Nahadzeme do rozpaleneho oleja, pozor nafuknu sa a nebojte prasok do peciva vraj zabrani tomu, aby vychlastali olej. Neviem ci je to pravda, ale napite olejom neboli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Opecieme zo vsetkych stran do zlata a odkladame na papierovu utierku. Nezdeste sa, miesto neforemnych placiciek budete vyberat krasne gulate nadychane oblaciky. Sisky som neplnil, da to moc prace a hlavne neplnene je mozne podavat s cim kdo chce, dzemom, tvarohom, kyslou smotanou, slahackou, cokoladou, ovocim alebo ...

Obrázok blogu

Ani dietar neodola.... :) dobru chut.

Miroslav Pijak

Miroslav Pijak

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zivot je prilis kratky na to, aby sme si mohli dovolit nieco nevyskusat. Zoznam autorových rubrík:  Prirodna...Kuchynska....SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu